ICT Cluster Logo
  • Начало
  • За Нас
  • Дигитална Трансформация
  • Новини
  • Проекти
  • Партньори
  • BG
  • EN

Конференция и кръгла маса „Националната екосистема за подкрепа на иновации и конкурентоспособност”

01.03.2012

На 22 февруари 2012 г. се проведе конференция и кръгла маса „Националната екосистема за подкрепа на иновациите и конкурентоспособността”. Събитието се финансира и е по проект І3E - „Насърчаване на иновациите в сектора на индустриалната електроника и вградените компютърни системи чрез изграждане на мрежа за сътрудничество” по програма Югоизточна Европа .

Конференцията беше организирана от  Фондация „ИКТ Клъстер” със съдействието на всички организации от ИКТ сектора: АСТЕЛ, БАИТ, БАСКОМ, БУА и Фондация за Нов български университет. Участници в конференцията и кръглата маса бяха представители на държавната администрация, академията и бизнеса.
 
Целта на събитието бе да се отвори обществен дебат и да се открие форум, за да се постави акцент върху това, че в България липсва комплексна система от обществени отношения, наречена екосистема за поддържане на иновациите. Все още у нас няма фондове за рискови инвестиции, които да подкрепят иноваторите и талантливите.
 

Участниците във форума отбелязаха, че по-голяма част от фирмите в ИКТ сектора са експортно ориентирани, което означава, че и в условията на кризата те реализират висок ръст на бизнеса си. Въпреки това се забелязва факта, че най-бързо на глобалните пазари пробиват фирми, които идват от развитите икономики, от страни, където обществото е разпознало иновацията като нещо значимо за своето развитие. Такива държави осигуряват публични и частни финанси, за да създадат условия за възникване на иновации и след това да се подкрепи тяхната пазарна реализация.

Участниците разпознаха много ясно, че дори и да има успешена реализация всяка фирма поотделно, за нашата икономика остава големият проблем, че страната ни не е разпознато място за високотехнологичен бизнес. Вследствие на това, на пазара се налага и печели повече клиенти фирмата, която се е наложила като бранд. Фактът, че България не е разпозната като дестинация за високи технологии и място, където има традиции в иновациите и развитие на технологиите, поражда предпоставка: когато български фирми продават продукция, те да реализират по-ниски цени, отколкото ако бяха брандирани по правилния начин.

Изводът от проведената дискусия беше, че трите основни фактора, които могат да повлияят на ситуацията - администрация, бизнес и наука - трябва да формулират текущите проблеми. Трябва да се чуе гледната точка на всички, а след това да могат да се предложат адекватни мерки на държавната администрация, включително законодателни и административни. Така страната ще бъде по-ефективна и конкурентоспособна в глобалната икономика.

mir_0018_3jpg mir_0078_2jpg mir_0111jpg mir_0413jpg mir_0455jpg mir_0549jpg mir_0565jpg mir_9791jpg mir_9841jpg mir_9871jpg mir_9889jpg mir_0590_2jpg mir_9854_2jpg mir_0003jpg mir_0039jpg mir_0045jpg mir_0075jpg mir_0102jpg mir_0146jpg mir_0201jpg mir_0209jpg mir_0225jpg mir_0288jpg mir_0298jpg mir_0341jpg mir_0372jpg mir_0400jpg mir_0429jpg mir_0431jpg mir_0432jpg mir_0434jpg mir_0442jpg mir_0555jpg mir_0559jpg mir_0587jpg mir_9762jpg mir_9767jpg mir_9768jpg mir_9803jpg mir_9940_2jpg mir_9948jpg mir_9967_2jpg
Използваме “бисквитки” с цел персонализиране на съдържанието и правилно функциониране на сайта. Използвайки сайта, Вие се съгласявате с прилагането на тези технологии. За повече информация, моля, запознайте се с на ИКТ Клъстър
Приемам
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ  
Политика за използване на бисквитки
План за равенство межуд половете
Контакти

Награден с


Член на 3B ИКТ мрежа


Награден с