Еразъм за Млади Предприемачи Успешни Истории - Мариета Костадинова & Илария Д'Анна
17.12.2024Нов предприемач:
Име: Мариета Костадинова (Държава: България)
Възраст: 30
Име на компанията: Ethical Creative Marketing – Уебсайт: Не е наличен
Сектор на дейност: Спортен маркетинг
„Срещнах топла и приветлива атмосфера и завърших планираните дейности с голямо удоволствие и отдаденост към креативната работа. Благодарим за преживяването.“ каза новият предприемач.
Предприемач домакин:
Име: Илария Д’Анна (Държава: Италия)
Възраст: 37
Име на компанията: Reggio Calabria Basket in Carrozzina – Уебсайт: https://reggiobic.it/
Сектор на дейност: Спорт
„Радвам се за постиженията на новия предприемач и искам да я поздравя за отдадеността й към всяка дейност. Пожелавам й успех в бъдещите й бизнес начинания и ще съдействам, ако се наложи. Благодарим за работата.“ каза предприемачът домакин.
Период на обмен: Ноември 2023 до Май 2024
Продължителност на обмена: 6 месеца
Изграждане на мостове: Популяризиране на спортно съвършенство чрез маркетинг
Кратко въведение и обобщение на опита:
Обменът свърза Илария Д’Анна, предприемач домакин и ръководител на Reggio Calabria Basket in Carrozzina, с Мариета Костадинова, нов предприемач от България. Мариета, с предишен опит в маркетинга и диплома по бизнес администрация, откри програмата „Еразъм за млади предприемачи“ (EYE) като стъпка към стартирането на собствен спортен маркетингов бизнес. Страстта й към спорта и връзките с атлети в България я подтикват да разгледа програмата като възможност за изучаване на европейските най-добри практики в популяризирането на спорт и изграждане на ценни умения за предприемаческото си пътуване.
Илария, ръководител на инклузивен спортен клуб, беше нетърпелива да сподели своя опит и да се възползва от маркетинговите идеи на Мариета. Заедно те имаха за цел да укрепят видимостта на клуба, да привлекат нови заинтересовани лица и да ангажират поддръжниците.
Описание на извършените дейности:
През периода на обмен, Мариета и Илария работиха заедно върху цялостна спортна маркетингова кампания за Reggio Calabria Basket in Carrozzina. Основните дейности включваха:
- Разработване и изпълнение на рекламна кампания чрез местна телевизия (RTV) и онлайн платформи като Reggio a Canestro.
- Провеждане на интервюта с атлети с цел популяризиране на постиженията на клуба и подчертаване на предоставяните услуги.
- Създаване на презентации, насочени към инвеститори, спонсори и заинтересовани страни за увеличаване на видимостта на клуба и привличане на финансово подпомагане.
- Организиране на редовни срещи между играчи и фенове, за да се поддържа и укрепва основната подкрепа за клуба.
- Произвеждане на седмично съдържание за социални медии и онлайн платформи за повишаване на осведомеността и привличане на повече хора в спортната арена.
Приносите на Мариета бяха решаващи за управлението на комуникациите и създаването на ново и ангажиращо съдържание, докато Илария осигуряваше ръководство и идеи на базата на своя опит. Тази синергия доведе до по-силна стратегия за разширяване на клуба.
Ползи от проекта:
Обменът се оказа много продуктивен и взаимно полезен за двете страни. Мариета получи задълбочени познания относно природата на спортното популяризиране, особено в привличането на спонсори, инвеститори и заинтересовани лица. Работейки тясно с Илария, тя научи как да подчертава постиженията на атлетите и жертвите, които те правят по време на подготовката си, за да изгражда убедителни наративи за кампаниите.
Мариета също така усъвършенства уменията си за работа в екип, балансирайки своята креативна визия с установените цели на клуба и синхронизирайки промоционалните стратегии с очакванията на заинтересованите страни. Този опит й предостави практически инструменти за ефективно структуриране и популяризиране на бъдещите й спортни маркетингови проекти.
За Илария, свежата перспектива на Мариета и нейният маркетингов опит донесоха ценни приноси в промоционалните усилия на клуба, укрепвайки разширяването му и ангажираността с ключовите аудитории.
Бъдещи сътрудничества:
И двамата участници се съгласиха, че сътрудничеството е било изключително успешно. Илария изрази увереност, че опитът на Мариета със спонсори и поддръжници ще бъде полезен за нейните бъдещи проекти. Освен това, Илария предложи потенциални бъдещи сътрудничества, след като Мариета установи собствена марка и изследва възможностите за партньорства в чужбина.
За повече информация, моля свържете се с местните контактни точки на обмена:
Контакт на новия предприемач:
Foundation Cluster Information and Communication Technologies (Sofia, Bulgaria)
Контакт на предприемача домакин:
MICROFINANZA SRL (Vicenza, Italy)